İstanbul Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği / İSTESOB

BAKANLIK YENİ SİCİL YÖNETMELİĞİNİ YAYINLADI

VİZE İŞLEMLERİNDE ÖNEMLİ DEĞİŞİKLİK YAPILDI

Ticaret Bakanlığı, 14 Aralık’ta yayımladığı yeni Esnaf ve Sanatkarlar Sicili Yönetmeliği ile Sicil Müdürlüklerinde yapılan işlemlerde önemli değişliklere gitti.  Sicil Müdürlüklerinde çalışacak personel için de yeni düzenlemeler var.

Ticaret Bakanlığı, Esnaf ve Sanatkar Sicil Müdürlüklerinin çalışma esaslarına ilişkin yeni düzenlemeler getirdiği 30625 sayılı Esnaf ve Sanatkarlar Sicili Yönetmeliği’ni yayınladı. En dikkat çeken değişiklik vize işlemlerinde yapıldı. Daha önce esnaf ve sanatkar 5 yılda bir vize işlemi yapmak zorundaydı. Vize süresi geçen esnaftan, vize süresi aşımına göre vize yenileme ücreti alınıyordu. Yeni düzenlemeyle esnaf ve sanatkarın sicil tasdiknamesinde yer alan bilgilerde herhangi bir değişiklik olmadığı takdirde esnaf, Sicil Müdürlüklerinden vize ücreti ödemeden sadece gider harcını ödeyerek (54 TL) sicil tasdiknamesini alabilecek. Sicil tasdiknamesinin geçerlilik süresi de 5 yıldan 6 aya düşürüldü.

SİCİL DEFTERLERİ ESBİS’E YÜKLENECEK

Yeni yönetmeliğe göre Sicil Esası Defteri, İhtar ve Ceza, Gelen ve Giden Defteri ile Bakanlığın gerekli gördüğü diğer bütün Sicil Müdürlüklerindeki defterler aynı zamanda ESBİS üzerinde de tutulacak.

Sicil Müdürlüklerinin idari yapısına Sicil Müdür Yardımcısı görevlendirme zorunluluğu da getirildi. Sicil Müdür Yardımcıları da tıpkı Sicil Müdürleri gibi ilgili Esnaf Odaları Birliği tarafından belirlenecek ve Ticaret Bakanlığı’nın yapacağı yazılı veya sözlü sınavda başarı olması halinde göreve atanacak. Aynı zamanda Sicil Müdürlüklerinde çalışacak personelin en az lise mezunu olması ve personelin esnaf veya tacir sıfatı taşımaması zorunluğu da bulunuyor.

Yönetmeliğin tamamına bu linkten ulaşabilirsiniz.

Exit mobile version