KUYUMCULUK SEKTÖRÜ İÇ PAZARDA DEV BİR PROJE İLE DİJİTAL ATAĞA GEÇTİ

İstanbul Kuyumcular Odası (İKO) Yönetim Kurulu, imalatçıların ve küçük atölyelerin dijital pazarlamanın tüm enstrümanlarını etkin olarak kullanmaları amacıyla, üreticilerle perakende kuyumcu mağazalarını aynı çatı altında buluşturan önemli bir projeye imza attı. İKO desteğiyle kurulan kuyumculuk.org sitesiyle imalatçı firmalar ve atölyeler, Türkiye’nin herhangi bir ilindeki kuyumcu mağazasıyla online görüntülü görüşerek sipariş verebiliyor, aynı zamanda model ve koleksiyonlarını sergileyebiliyor.

Meslektaşlarımızın salgın nedeniyle oluşan kısıtlamalar nedeniyle müşterileriyle iletişimde kalmaları için için www. kuyumculuk.org sitesinin hayata geçmesine destek verdiklerini belirten İstanbul Kuyumcular Odası Başkanı Mustafa Atayık,“Bu portalın ticari aktivitelere hız kazandırmasını ve ticaretin bir mekandan diğerine gitmeye gerek kalmadan yürütülmesini sağlayacağına inanıyoruz. Bu proje sayesinde hem imalatçılarımız ve atölyelerimiz kolaylıkla perakende kuyumcu mağazalarına ulaşacak, hem de seyahat sırasındaki güvenlik sorunları büyük ölçüde çözülecektir.” dedi.

İstanbul Kuyumcular Odası (İKO), üretici-toptancı-perakende zincirine katkı sağlamak ve pandeminin etkilerini azaltmak amacıyla meslektaşları için son teknolojilerden destek alan bir ‘E-Ticaret Portalı’ kurdu. İKO Yönetimi desteğiyle hazırlanan www.kuyumculuk.org sitesiyle üreticiler, Türkiye pazarındaki tüm perakendeci esnafıyla dijital ortamda buluşma imkanını yakalıyor. Kuyumcu E-Toptan sisteminde üretici firmalar, binlerce ürün ve koleksiyonlarını sergileme şansı bulurken, portala giren perakendeci esnaf görüntülü olarak da mücevhere uygun teknolojilerle tüm detayları inceleyebileceği şekilde, imalatçının yanındaymış gibi görüntülü iletişime geçebiliyor. Portalda üreticilerin ürünleri altın, pırlantalımücevher, alyans, montür, mücevher taşlarıvb şekilde kategorilendirilerek yer alıyor. Üreticilerle perakendecilerin hızlı bir şekilde iletişim kurmalarını sağlayan portaldaperakendeciler ise doğrudan üreticilere sipariş verebiliyor. Sistem sayesinde örneğin; Balıkesir’deki perakendeci kuyumcu ile İstanbul’daki üretici ‘Zoom’ ya da ‘Whatsapp’ gibi görüntülü görüşme platformlarında iletişime geçebiliyor. Portal üzerinde ayrıca ürünler kategorilerine göre (Altın yüzükler, tektaş pırlantalar, içi boş bileklikler vs) listelenebiliyor, detaylı arama yapılabiliyor.Ayrıca, listeleme sayfasında ise ürünlerle birlikte üretici firma da görüntülenebiliyor, alıcı firma dilediği ürünlere ve üreticilere rahatlıkla ulaşabiliyor. Sistemde her firma, en az 50 ürünle ve her bir ürünün; en az 2 farklı açıdan resmi, model üstünde çekimi 360 derece videosu yer alıyor. Ayrıca, her firma için özel sayfa ayrılmış durumda. Söz konusu sayfalarda koleksiyonların yanı sıra şirket profilinden katılım gösterdiği fuarlara, faaliyet türünden şirket tanıtım videolarına, yetkili kişi bilgilerinden, firmanın ürün harici fotoğraf galerisi ve üye olduğu kurumlara kadar her detay yer buluyor.Sistem aynı zamanda online mücevher sunumu için geliştirielen j-box ile de entegre çalışıyor.

Dijital teknolojinin hayatın her alanına girmesiyle birlikte E- ticaretin pazarlamanın olmazsa olmazı haline geldiğini bildiren İstanbul Kuyumcular Odası Başkanı Mustafa Atayık, “Özellikle tüm dünyayı etkisi altına alan pandemi sürecinin en fazla zarar gördüğü sektörlerden biriyiz. Kuyumcu deyince halk arasında onun da sattığı üründen ufak karlarla çalışan esnaf ve zanaatkâr olduğu düşünülemiyor. Son teknolojilerden faydalanılabilen bu portalda, özellikle 6 kişiden az elemanla çalışan küçük atölyelerimizin de tanıtımını ücretsiz yapacağız. Bu sayede pandemininzorunlu hale getirdiği dijital pazarlamayı tüm Türkiye’de ağ oluşturacak şekilde biz yapılandırıp, konuya yabancı olan esnafımızın dahi girişlerini kendimiz yaparak faydalanmasını sağlayacağız. Bir yerde kendi ellerimizle dijital ortamda satış yapmasını sağlayacağız. Salgın nedeniyle oluşan kısıtlamalar nedeniyle müşterileriyle iletişim kalmak için üyelerimiz ve meslektaşlarımız için www. kuyumculuk.org sitesinin hayata geçmesine destek verdik. Bu portalın ticari aktivitelere hız kazandırmasını ve ticaretin bir mekandan diğerine gitmeye gerek kalmadan, bunun getirdiği büyük güvenlik sorununu da çözerek yürütülmesini sağlayacağına inanıyoruz. Halihazırda aktif olan ve gelişmeye devam eden sitemiz, tüm imalatçı ve perakendeci esnafımıza hayırlı olsun.” dedi.
Kuyumcular Odası Başkanı Atayık, esnaf ve sanatkarın iş hayatını kolaylaştıran ve katkı sağlayan dünyayla entegre olmasına destek verecek dijital pazarlamaya yönelik projeler geliştirmeye devam edeceklerini sözlerine ekledi.