İSTESOB YERLİ ÜRÜN KULLANIMINDA TOPLUMSAL FARKINDALIK OLUŞTURMAK İÇİN KAMPANYA BAŞLATTI

İstanbul Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği, yerli ürün tüketimini teşvik için farkındalık çalışması başlatıyor. Yerli ürün kullanımını teşvik eden afişler, esnafın dükkanının camında yerini alacak. 1929 yılında Kanun haline getirilen, 1946 yılından itibaren de Aralık ayının ikinci haftasında kutlanan Yerli Malı Haftası etkinlikleri zamanla anaokul ya da ilköğretim okullarındaki kutlamalar ile kısıtlı kalmıştır. Ekonomileri bize göre daha ileride olan ülkeler bile düzenlenen kampanyalar ile kendi vatandaşlarını, kendi ülkelerinde üretilen ürünleri satın almaya teşvik etmiştir… Mesela, Amerika’da her yıl “Buy American” kampanyaları düzenlemektedir. İstanbul Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği, bu yıl yerli ürün tüketimini teşvik için bir farkındalık kampanyası başlattı. YERLİ ÜRÜN KULLANIMINI DESTEKLİYORUM afişleri Aralık ayının ikinci haftasında esnafın dükkan camlarında yerini alacak. Konu ile ilgili olarak İstanbul Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği Başkanı Faik Yılmaz, “Motorize gruplarımız (minibüs, servis, halk otobüsü) araçlarının camlarına, hizmet sektöründeki (bakkal, manav, fırın, su satıcı, pastane, kasap, büfe, kantin vs..) odalarımızın üyeleri vitrinlerine hazırlanan afişleri asacak. Yerli ürün kullanmanın milli ekonomiye katkı sağlayacağı yönünde toplumsal farkındalık yaratılırken; üreten kısmın da katma değeri yüksek ürünleri üretmesi yönünde kurum olarak bilinçlendirme çalışmalarımız devam edecektir” dedi.